Szoktalan hirdetésekkel hívja fel a figyelmet egy brit szervezet a melegek elfogadására.
Már Cheryl Cole, a brit X-Faktorban felfedezett popdíva is megénekelte a címben szereplő híres mondatot, persze kicsit másképp. Miközben Budapesten a szovjet metró csikorgó kerekeit túlharsogva igyekszünk lebonyolítani fontos telefonbeszélgetéseinket, vagy unalmunkban végigpörgetjük a közösségi média oldalait, a brit főváros föladalattiján más elfoglaltságot kell találnunk. Bár a legtöbb megállóban van wifi, ahogy meglódul a hosszú hernyóforma szerelvény az alagútban, máris el vagyunk vágva a világhálótól. Az emberek így leginkább regényt olvasnak, a hatalmas napilapok egyikét böngészik, esetleg eltűnődve nézik a kocsi belsejét borító reklámokat. Utóbbiakat fürkészve a Pink Puli helyszíni tudósítója váratlan hirdetésfolyamra bukkant.
[caption id="attachment_786" align="aligncenter" width="560"] Angliában is akad tennivaló - Fotó: Stonewall[/caption]
A Stonewall nevű LMBTQ szervezet plakátjain két focista a következő sorokkal látható: „Egyikőjük meleg. Ha ez zavarja az embereket, akkor folytatjuk a munkánkat.” Majd ugyanezt a koncepció fedezhető fel még merészebb formában: egy másik poszteren két pap látható, csupán annyi változtatással, hogy a meleg szó helyett a biszexulás kifejezést használják. Később találkoztunk olyan verzióval is, ahol két üzletasszony közül az egyikük leszbikus, illetve két kőműves közül szintén egyikőjük meleg. Akad még számos frappáns mondatuk képek nélkül is: „Néhány ember meleg. Lépj túl rajta.” Mivel másnap egy busz oldaláról is visszaköszöntek a hirdetések, joggal feltételeztük, hogy nem csak „földalatti mozgalomról” eshet szó.
Sejtésünket utóbb a google is megerősítette. A keresőoldal találatai szerint a Stonewall a legnagyobb melegjogi szervezet az Egyesült Királyságban, amely amellett, hogy képviseli az LMBTQ jogokat a munkahelyeken, és segíti az elfogadás népszerűsítését az iskolákban, aktívan kiáll a politikai életben is a meleg közösség érdekeiért: nagy szerepük volt a meleg házasság törvényi szintű elfogadásában. Olyan világcégeket tudhatnak támogatóik között, mint a Google, Barclays, IBM, Credit Suisse, Bank of America, American Express, Lloyds Banking Group.
[caption id="attachment_787" align="aligncenter" width="940"] Londoni metró - Fotó: ADAMk Photography[/caption]
Logikus kérdésként vetődik fel, hogy miközben hazánk fővárosában is tombol a kampányidőszak, - minden szerelvényen különböző politikusok hatalmas, kiretusált arcképeiben gyönyörködhetünk, standok állják el az utunkat az aluljárókban - az egyszeri pesti melegeknek vajon miért ne járna ki a metró rozsdás falán egy-egy aprócska felület. Néhány érzékenyítő hirdetés, amelyek felébresztik az emberekben az elfogadás, a megértés, a tolerancia szunnyadó képességét. Szerencsére Magyarországon is nagyon sok ember él, aki plakátok nélkül is úgy gondolja, a tolerancia érték, és nem kiváltság. De vajon a BKK mikor lép?
Update: Lányok ölelkeznek a peronon a BKK legújabb látványtervén.