Az új kor hajnalán és a multikulturális társadalom megállíthatatlan dübörgésével Magyarországon is egyre fontosabbá válik, hogy ki mit húz magára a munkahelyén. Sokaknak azonban még nem teljesen tiszta, mi is tartozik az office outfit tárgykörébe, pláne, ha a munkáltató dresscode-dal is kedveskedik dolgozóinak. Divattanácsadónk most következő cikkében számba veszi a business casual outfit csínját-bínját.
A business casualt akár egy elegánsabb hétköznapi öltözékként is fel lehet fogni, ahogy az a nevében is benne rejlik. Általában a multikhoz kapcsolódik ez az ’öltözék-elvárás’, azonban a megjelenésükre igényesebbek nyugodtan kísérletezhetnek ezzel a stílussal a munkáltatói előírástól függetlenül is.
Bár elsőre sokak számára képlékenynek tűnik, hogy mi is fér ebbe a kategóriába, mégsem bonyolult a megfejtés. Alapként szokták kezelni az ing és a szövetnaci kombinációját, néha megspékelve egy zakóval. A nadrágot általában ki lehet váltani egy sötétebb színű farmerrel is. A nyakkendő business casual esetén csak különlegesebb alkalmakkor játszik, ugyanakkor viselésétől senki sincs eltiltva.
[caption id="attachment_1733" align="aligncenter" width="246"] Fotó: primermagazine.com[/caption]
Hogy ne haljunk bele az unalomba a sok egyforma inges és nadrágos pasi láttán, nyugodtan dobjuk fel szettünket egy pulcsival vagy egy kardigánnal. Mondanunk sem kell, hogy utóbbiakat is a józan ész és a stílusos megjelenés keretein belül érdemes kiválasztani.
[caption id="attachment_1734" align="aligncenter" width="320"] Fotó: theworkingwardrobe.com[/caption]
[caption id="attachment_1735" align="aligncenter" width="320"] Fotó: thefashionisto.com[/caption]
Kiegészítők esetén itt is ugyanazok a szabályok érvényesek, mint korábban: övünk, cipőnk, táskánk, óránk vagy akármi, amit magunkra aggatunk, passzoljon színben és stílusban öltözékünkhöz, érezzük magunkénak.
[caption id="attachment_1736" align="aligncenter" width="250"] Fotó: regularcoupon.com[/caption]
A titok nyitja ebben az esetben is az egyszerűségben rejlik. Általában a környezet vagy az ügyfélkör megkövetel egy színvilágot, hol élénkebbet, hol visszafogottabbat. Ezért is nagyon fontos tudni, hogy kikkel találkozunk aznap, milyen közönséghez kell belőnünk az aktuális image-ünket. A munkakör, illetve az ügyfélpaletta ezen sokat változtathat. Például, egy divat vagy marketing körökben mozgó embernek jóval nagyobb mozgástere kínálkozik, mint mondjuk egy könyvelőiroda alkalmazottjának.
Természetesen, a business casual esetében is fontos szem előtt tartani az évszakot és a hőmérsékleti viszonyokat. Nyáron próbáljunk meg vékonyabb anyagból készült inget, nadrágot hordani. Itt hívnánk fel a figyelmet, hogy a flip-flop és a rövidnadrág nem feltétlenül tartozik az irodai megjelenés kellékei közé. Banánérlelő hőség esetén fokozottan figyeljünk az anyagválasztásra és a testi higiéniánkra. Érzékeltetve egy klasszikussal: „Sok jó ember kis helyen is büdös.”
[caption id="attachment_1737" align="aligncenter" width="320"] Fotó: dailymail.co.uk[/caption]
Zárszóként ismét megjegyezzük: tartsuk szem előtt, hogy az öltözékünkkel másokat is ugyanúgy megtisztelünk, mint saját magunkat. Legyünk igényesek arra, hogy mit viselünk, hiszen mi sem vagyunk kíváncsiak kollégáink Tininindzsa teknőcös pólójára, vagy éppen elnyűtt, koszlott nadrágjára.