Az egyre növekvő férfi márka, a Lynx (amely Magyarországon Axe névre hallgat) először hozott le meleg csókot reklámjaiban. Hiába, jól indul ez a 2015-ös év.
A Lynx, amelynek reklámjaiban korábban egy heteró férfiért őrült meg számos félmeztelen nő, legfrissebb reklámkampányában egy jóval teljesebb arcát mutatta meg. Ausztráliában sugárzott televíziós hirdetésében ugyanis egy meleg csók is elcsattan.
A reklám tipikusan kezdődik, majd váratlanul két férfit látunk csókolózni, miközben a narrátor a következőket mondja: „Élvezd az életet, láss világot, szerezz egy fantasztikus állást, csókold meg a legjobb csajt… vagy a legjobb pasit!”.
És bumm, a reklám itt feloldja az összes klisét, amit egy férfi szépségápolási cég reklámjai rendre puffogtatnak. A szexualitás mindig is fontos szerepet játszott a reklámokban, de eddig csupán elvétve terjedt ki a felhívás a meleg célközönségre. Kivétel persze korábban is akadt, gondoljunk csak az olyan férfi alsóneműgyártó vállalatok hirdetéseire, mint az Aussiebum, vagy az Andrew Christian. Hozzá kell tennünk azonban, hogy előbbiek sem a kereskedelmi televíziók főműsoridejében futottak. Hazánk meleg tévénézői pedig egyelőre nem is álmodhatnak arról, hogy kedvenc esti sorozataik között meleg fiúk forró csókjaiban gyönyörködhessenek. Pedig milyen jó volna, ha a leveskocka és a körömgomba elleni krém reklámja közé beférne egy ilyen csók is…
Reménykeltő fejlemény azonban, hogy a tengerentúlon egészen köznapi hirdetésekben is számítanak a meleg közönségre. Kedvenc kanadai gabonapehely márkánk, a Cheerios új reklámjában például meleg apukák szerepelnek. A szintén gabonapelyhet gyártó amerikai márka, a General Mills több alkalommal is nyíltan kiállt a melegjogok mellett. Tavaly a #LuckyToBe kampányukkal ünnepelték a különböző egyéniségek elfogadását a pride hónapjában.
A Pink Puli szerkesztősége bízik abban, hogy miután a sorozatok és a filmek világában egyre gyakrabban bukkannak fel meleg karakterek, nem lesz ez másképp a reklámok világában sem. Hajrá 2015 meleg reklámjai!