Fővárosi buszokon hirdetett volna egy meleg társkereső oldal, de felületet kezelő Publimont Kft. szerint a reklám sérthette volna a fiatalkorúak erkölcseit. A Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó reklámügynökség döntéséről a BKV-nak sem szólt - tudta meg az Origo.
Szivárványszínek és egy felirat. Mindössze ennyi lett volna azon a hirdetésen, amit egy meleg társkereső oldal szeretett volna kitenni a fővárosi 7-es buszok oldalára.
Az első meleg kampány
"Tizennégy éve működünk, a hirdetésünk viszont úttörőnek számítana a magyar reklámpiacon, mint az első, kifejezetten melegeknek szóló kampány. Ez külföldön már természetesnek számít, több nagy brand is kiállt már az LMBT-közösség jogai mellett" – mondta az Origónak Weiler Péter, a Melegrandi.hu-t üzemeltető cég vezérigazgatója.
[caption id="attachment_2549" align="aligncenter" width="560"] Így nézett volna ki a hirdetés - Fotó: origo.hu[/caption]
Káros hirdetés?
A kampány azonban nem indulhat el, legalábbis egyelőre: BKV-buszok külső reklámfelületeit is értékesítő ügynökség, a Nyerges Zsolt és Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Publimont Kft. visszadobta a táskereső oldal ajánlatát.
Döntésüket a reklámtörvénnyel indokolták, mondván, a hirdetés káros lehet a fiatalkorúak szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődésére.
A BKV nem is tudta
Szerettük volna megtudtni a Publimont Kft-től, szerintük miért sértheti a gyerekek szexuális-erkölcsi fejlődését egy egyszerű felirat. Kérdéseinkre nem válaszoltak, a BKV-tól viszont megtudtuk, a reklámügynökség nem kérte ki véleményüket a kifogásolt reklámmal kapcsolatban.Az írás eredetileg az origo.hu weboldalon jelent meg, ide kattintva elérhető.